FÖRKYLNINGSFILOSOFI OCH SNUVEVÄRK

Filosofi nummer 1.
Igår kom jag på en finurlig användning av rumpvärmaren i bilen. Den höll inte bara mitt arsle varmt utan höll Donken burgare och pommesen varm i sätet bredvid! Är inte detta smart så säg?
Älskar rumpvärme... (haha)

(bild expressen husdjurssida)

Filosofi nummer 2.
I ett långt tidigare inlägg presenterade jag er för ett nytt ord., Hybriden mellan skinn och skinnimmitation = skimmitation. Här kommer ett till: Snuvevärk. Det är den speciella huvudvärken du har när du är så bomtät att hjärnan knappast får tillräckligt med luft att huvudvärk är oundvikligt..

Filosofi nummer 3.
Såpass mycket som jag är emot det så förstår jag det likväl. Den extra höga volymen så fort reklamen börjar på tv. Den är ju till för att väcka oss så vi inte somnar ifrån filmen... Men varför varför varför(?) ska filmmusik vara så extremt högt!? Att sitta och leka med volymknappen hela tiden blir lite enerverande..
(kanske inte så mycket till filosofi)

Filosofi nummer 4.
Vägarnas slush puppy är inte att ätas. Övervägde saken när jag stod vid busshållplatsen härom veckan. Slasket med små isbitar och avgasfärgat såg ut som cola slushpuppy! 

God fjärde januari fortsättning //chulls


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0