FY PÅ FARBROR BLÅ!

Jag och farbror blå tog sälle idag till Vänersborg. Ända från Vargöns järnvägsövergång., Nu hoppas jag bara att det var övningskörning i polisbil eller något liknande..

För det första: Jag ligger på huvudled och polisen ska ABSOLUT svänga ut före mig så tvärbroms på snorhalka var bara att göra. (Om jag nu är helt ute och cyklar och det inte är huvudled så gäller högerregeln!!)

För det andra: Polisbilen höll ett bestämt avstånd till bilen framför. 15 meter. Inte mer. Inte mindre. (Pappas arbetskompis fick böter på 2600 kronor för att hon låg för nära bilen framför i somras. Då snackade vi om 20-30 meter på bra väglag..)

För det tredje: Polisen blinkade inte en enda gång, varken i svängar eller ur rondeller...

Jag vet inte vad jag ska tro... Själv har jag aldrig kört laglydigare till Vänersborg..

Förvirrad chulls


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0